masdiyana's blog. welcome earthlings!

LCD Text Generator at TextSpace.net

Friday, February 11, 2011

irwansyah-tentang perasaanku lyrics


SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA :)

Thursday, February 10, 2011


kbelakangan ini berhadapan dengan pelbagai kerenah manusia
hai..manusia oh manusia!
aku pun manusia juga
setiap manusia ada kerenah masing-masing
kadang-kadang tak terlayan
kerenah mereka kadang-kadang tak terfikir dek akal
oh, itu lah nama nya dunia

aku...aku manusia
sama je ngan makhluk lain
ada kerenah dan perangai sendiri
bagi aku selagi aku tak ganggu hidup orang
sokay la tu...
prinsip hidup aku
tak suka susahkan orang
tak suka bergantung pada orang

tapi yeke?
betul ke aku macam tu
yela...pada kita, kita da buat yang terbaik
tapi kalau orang tak pikir macam tu
haaa, macam mana tu?

ape nak buat...?
ok, ceni la...kita just buat yang terbaik
kita ni tak kan setiap masa dapat puaskan hati orang
ye la, orang sekeliling kita ni bukan sorang tau
dan bukan tu je, hati kita pun kena pikir gak
so, pandai-pandai la handle
itu lah dia cabaran dalam hidup

begitu juga dengan setiap apa yang berlaku di sekeliling kita
kita sebagai manusia kena bijak menilai baik dan buruk
akal mesti digunakan, jangan menilai menggunakan hati dan perasaan
berfikir secara rational
jangan terlalu cenderung kepada sesuatu kerana kita suka
sampai kita tak leh beza baik dan buruk!

PEACE!

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA :)