masdiyana's blog. welcome earthlings!

LCD Text Generator at TextSpace.net

Wednesday, December 19, 2012

indahnya wanita :)

Adakah anda tahu yang diri anda sungguh istimewa?
1. Doa wanita lebih maqbul dari lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat dari lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah SAW akan hal tersebut, jawab baginda : "Ibu lebih penyayang dari ayah dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia."

2. Wanita yang solehah itu lebih baik dari 1,000 orang lelaki yang tidak soleh.

3. Seorang wanita solehah adalah lebih baik dari 70 orang wali.

4. Seorang wanita solehah adalah lebih baik dari 70 lelaki soleh.

5. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang senantiasa menangis kerana takutkan Allah SWT dan orang yang takutkan Allah SWT akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

6. Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan dari anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail AS

7. Tidaklah seorang wanita yang haidh itu, kecuali haidhnya merupakan kifarah (tebusan) untuk dosa-dosanya yang telah lalu, dan apabila pada hari pertama haidhnya membaca "Alhamdulillahi'alaa Kulli Halin Wa Astaghfirullah". Segala puji bagi Allah dalam segala keadaan dan aku mohon ampun kepada Allah dari segala dosa."; maka Allah menetapkan dia bebas dari neraka dan dengan mudah melalui shiratul mustaqim yang aman dari seksa, bahkan AllahTa'ala mengangkatnya ke atas darjat, seperti darjatnya 40 orang mati syahid, apabila dia selalu berzikir kepada Allah selama haidhnya.

8. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah SAW.) di dalam syurga.

9. Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa taqwa serta bertanggung jawab, maka baginya adalah syurga.

10. Dari 'Aisyah r.ha. "Barang siapa yang diuji dengan sesuatu dari anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya dari api neraka."

11. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

12. Apabila memanggil akan engkau kedua ibu bapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.
13. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

14. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dan meredhainya. (serta menjaga sembahyang dan puasanya)

15. 'Aisyah r.ha. berkata "Aku bertanya kepada Rasulullah SAW. siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita ?" Jawab baginda, "Suaminya". "Siapa pula berhak terhadap lelaki ?" Jawab Rasulullah SAW. "Ibunya".

16. Seorang wanita yang apabila mengerjakan solat lima waktu, berpuasa wajib sebulan (Ramadhan), memelihara kehormatannya serta taat kepada suaminya, maka pasti akan masuk syurga dari pintu mana saja yang dia kehendaki.
17. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah SWT memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu dari suaminya (10,000 tahun).

18. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

19. Dua rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

20. Wanita yang hamil akan dapat pahala berpuasa pada siang hari.

21. Wanita yang hamil akan dapat pahala beribadat pada malam hari.

22. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah SWT

23. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah mengurniakan satu pahala haji.

24. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

25. Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dikira sebagai mati syahid.

26. Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya dari badannya (susu badan) akan dapat satu pahala dari tiap-tiap titik susu yang diberikannya.

27. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup tempoh (2 1/2 tahun), maka malaikat-malaikat di langit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

28. Jika wanita memberi susu badannya kepada anaknya yang menangis, Allah akan memberi pahala satu tahun solat dan puasa.

29. Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

# Indahnyaaa menjadi seorang wanita. tapi kita kena sama2 hargailah apa yang Allah bagi.
kitaaa berusaha untuk dapat semo janji2 Allah tuuu.lelaki tak dapat punn same dengan kita. diaa ad kelebihan diorang plop kann . so, jagaaa aurat, jaga diri. be a good muslimah :) insyaAllah. kita sama2 mencuba untuk jadi yang terbaik .

Ketika hayatnya sebagai anak, dia membuka pintu syurga untuk ayahnya. Ketika hayatnya sebagai seorang isteri, dia menyempurnakan agama suaminya. Ketika hayatnya sebagai seorang ibu, syurga di bawah telapak kakinya. Jika setiap orang tahu status sebagai seorang wanita dalam Islam, mesti lelaki juga mahu menjadi wanita. - Sheikh Akram Nadawi

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA :)

Wednesday, December 12, 2012

bold what's true about you :)


 
  • I am a cuddler.
  • I am a morning person.
  • I am an only child.
  • I am currently in my pajamas.
  • I am currently pregnant.
  • I am left handed.
  • I am a little shy around the opposite gender at first.
  • I bite my nails.
  • I can be paranoid at times.
  • I enjoy country music.
  • I enjoy smoothies.
  • I enjoy talking on the phone.
  • I have a car.
  • I have/had a hard time paying attention at school.
  • I have a hidden talent.
  • I have a pet.
  • I have a tendency to fall for the “wrong” guy/girl.
  • I have all my grandparents.
  • I have been to another country.
  • I have been told that I have an unusual sense of humor.
  • I have or had broken a bone.
  • I have caller I.D. on my phone.
  • I have bathed someone.
  • I have changed a diaper.
  • I have changed a lot over the past year.
  • I have friends who have never seen my natural hair color.
  • I have had major/minor surgery.
  • I have killed another person.
  • I have had my hair cut within the last week.
  • I have mood swings.
  • I have no idea what I want to do for the rest of my life.
  • I have rejected someone before.
  • I like the taste of blood.
  • I love Michael Jackson.
  • I love sleeping.
  • I love to shop.
  • I own 100 CDs or more.
  • I own and use a library card.
  • I read books for pleasure in my spare time.
  • I sleep a lot during the day.
  • I watch soap operas on a regular basis.
  • I work at a job that I enjoy.
  • I would get plastic surgery if it were 100% safe, free of cost, and scar-free.
  • I am currently wearing socks.
  • I am tired.
  • I love to paint/draw/sketch/sculpt.
  • I consume at least one alcoholic drink every month.
I have/had:
  • Graduated high school.
  • Smoked cigarettes.
  • Ridden every ride at an amusement park.
  • Collected something really stupid.
  • Gone to a concert.
  • Helped someone.
  • Spun turn tables.
  • Watched four movies in one night.
  • Been broken up with.
  • Taken a college level course.
  • Been in a car accident.
  • Been in a tornado.
  • Watched someone die.
  • Been to a funeral.
  • Burned yourself.
  • Ran a marathon.
  • Your parents got divorced.
  • Cried yourself to sleep. 
  • Spent over $200 in one day.
  • Cheated on someone.
  • Been cheated on.
  • Written a 10 page letter.
  • Had a best friend.
  • Lost someone you loved.
  • Skipped school.
  • Gotten in trouble for something you didn’t do.
  • Stolen books from the library.
  • Been in a mental hospital.
  • Watched the “Harry Potter” movies.
  • Fired a gun.
  • Been in a school play.
  • Been fired from a job.
  • Taken a lie detector test.
  • Swam with dolphins.
  • Attempted suicide.
  • Written poetry.
  • Read more than 20 books a year.
  • Gone to Europe.
  • Loved someone you couldn’t have.
  • Used a coloring book over age 12.
  • Had surgery.
  • Had stitches.
  • Taken a taxi.
  • Had more than 5 online conversations going at once.
  • Had a hamster.
  • Dyed your hair.
  • Had something pierced.
  • Gotten straight A’s.
  • Your parents sent you to a shrink.
  • Been handcuffed.
My hair is naturally the color:
  • Light brown
  • Medium brown
  • Dark brown
  • Blonde
  • Black
  • Dirty blonde
  • Strawberry blonde/Ginger
  • Multicoloured
My eyes are:
  • Brown
  • Blue
  • Green
  • Hazel
  • Light brown
  • A combination of things
I am:
  • Male
  • Female
  • Other
People sometimes label me as:
  • Slut
  • Girly
  • Ugly
  • Nerd
  • Other
Some of my biggest fears are:
  • Spiders/other insects
  • Dying
  • Doctor/Dentist appointments
  • Hospitals
  • Needles
  • Disease
  • Being alone in the dark
  • Heights
  • Small spaces
  • Oceans/large bodies of water
  • Holes
  • Large animals
  • Small animals
  • Open spaces
  • Lightning
I have:
  • A friend with benefits
  • A laptop in my room
  • A television in my room
  • Good grades
  • My own car
  • Married parents
truth be told :)
(Source: ameyza's tumblr)


SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA :)

Saturday, November 24, 2012

pernah tertelan semut ?

hye2. jawab salam saya di atas ehhh.
memandangkan rumah saya banyaaak sangat
semut sekarang, masa makan tadi terpikir nk
buat post pasal nieh. errr. rumah anda bagaimana ?
okkey. meh bacaaaa.

" enjit-enjit semut, siapa sakit naik atas..
enjit-enjit semut, siapa sakit naik atas.. 
enjit-enjit semut siapa sakit naik atas.. "

stopppp~ sampai bila nak habis lagu tu,
tatau la.. asyik berulang je.. aigoooo~ =.="

tapi kan.. meremang gak bulu roma, seram bila ingat lagu tu.. ni semua gara-gara tengok cite Hantu Kak Limah Balik Kampung la ni.. aigooo~ * teringat time g tengok cerita tu kat panggung KLCC dgn k.ra n semo2.namajaaah cerita hantu. tapikaaann. lucu jerk. seolah-olah duk tgk Maharaja Lawak.huhh.
okkea. dah .malas nk tulis bnyak2 lagi.
meh tengok gmba semutt kejap.

oh ye.. kalau korang terminum air semut la kan, apa reaksi korang??

A) " waaaa~ aku tertelan semut.. matilah aku!! pasni sure jadi bodoh!! B.O.D.O.H!! " T_T

B) " hek eleh.. semut je pon.. bukan aku sengaja.. dimaafkan.. " =.=

C) " sekali-sekala makan semut, best gak.. nyum, nyum, nyum~ " ^_^

D) " maafkan aku semut.. bukan sengaja aku nak makan kau.. kau jangan curse aku plak pasni.. aku tamau jadi bodoh.. uhuk, uhuk~ " T_T

E) lain-lain..

kalau mass, mass pilih E.. takde la sampai teriak-teriak camtu.. relaks sudah.. dah tertelan, nak wat camne?? takkan nak muntahkan balik.. benda dah jadi, redha je la..

tapi kan.. betul ke jadi BODOH kalau termakan semut?? I don't think so.. cuma daya ingatan kita je la yang kureng.. kita tend untuk jadi seorang yang pelupa.. 

" tapi, bila dah lemah daya ingatan, nak terima ilmu pengetahuan susah.. bila takde ilmu pengetahuan, kurang cerdik la tu!! " <----- bodoh..="bodoh.." div="div" kata="kata" sanggup="sanggup" t_t="t_t" tak="tak" uhuk="uhuk">

satu artikel drp iium punye student doc buat kes study.....
"di dalam badan atau mulut semut, ia mengandungi sejenis enzim yg apabila kita makan akan memberi kesan terhadap sistem saraf otak, terutama sekali saraf pembelajaran dah hafalan. enzim yg diistilahkan racun kpd semut. kalau boleh elakkan drp termakan atau terminum makanan yg ada semut"

patut la org tua2 selalu cakap jgn makan semut..
inilah kot sebabnye..bole jadik benak
utk 40 hari..aduhaiiii....x sanggup aku....
apeapepunnn.  termakan lah semut sokmo punn.
kalau Allah tetap yg kita tak kan lupa dop jugok.
sbb semua yang berlaku berdasarkan
ketentuan Illahi. so. doa banyak2 :)

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA :)

Friday, November 23, 2012

Warkah Cintaaa

Photo: Saksikan drama bersiri 'WARKAH CINTA' setiap hari Selasa hingga Khamis bermula pada 20 November 2012 (Selasa) jam 8.30 malam di TV Al-Hijrah !
assalamualaikumm. okkea. tengok takk cerita nie ?
sape2 tak tengok sila tengok yaaa. ahha
830-915 malam di tv Alhijrah ch114 .selasa-khamis.
best jer citer nie. bnyak sangat pengajaran.
sero mace tiap kata2 yg dilafazkan tuhh bermakna.
so, jangan tengok saja ehh. hayati :)
yang penting scene dekat sekola sayaaa.
SMKA Naim Lilbanat. haha
bukannyaaa bngga sangat kannn/.
tapi. biaselah. excited. sekolah kau ad ?
haha. untunglaaaa. memang boleh kata start je cerita nie
penuhlaa status dekat FB tuhh pasal cerita nie.
yg best lagi bile tengok saem2 masuk tv.
scene aku plop bile hahhh ?
xde kot. ahhha. sabaaa jah.xdop gapoe punn. ikutlaaa.
aku punn buke duk shooting dgn diaaa 24jam x 3 punn
dengan diaorang harituu. [ x 3 sbb tiga hari dia duk Naim ]
akupunn sayang tau nk tinggal kelas. 
setiap mata pelajaran itu berharga. BM sekalipunn :)
hk sure 2 dahhh terlepas okayyy.
mngkin dy cut kot sbb memang aku yg yg first sokmo
lau dy sruh buat gapoe2. so bila dah jadi first
suka hati pengarah laa nk cut kann. sob2. haha
tapi kelmarin episod duaa tuh ad 2 scene hk ada sayaaa :)
lau nk cari saya tengoklaa. pakai baju sekolah atau
pakai baju kurung pink atau baju kurung hijau,
time pakai baju tshirt aku xamek langsung sebab
aku tak pkai baju tshirt time shooting harituuu.
okkay. yang penting, tudung saya Helliza pakai :D
tudung sayaaa tuh dia pakai :P

hmm. tadop gapoe2 dohh. sape2 yang terlepas tengok,
boleh tengok dalam youtube ehh. insyaAllah tiap2 episod ada :)
mehh tengok. tekan sini untuk episod 1.

lastly, niepunn status dari facebook saya :) 
tadop gapoe dohh. selamat menonton yaaa.
Saksikan drama bersiri 'WARKAH CINTA' setiap hari Selasa
hingga Khamis bermula pada 20 November 2012
(Selasa) jam 8.30 malam di TV Al-Hijrah :)

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA :)

kelebihan hari Jumaat :)

Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sebaik-baik hari yang terbit matahari ialah hari Jumaat. Pada hari itu Adam diciptakan dan pada hari itu juga dia dikeluarkan dari syurga. Pada Jumaat juga kiamat akan berlaku. Pada hari itu tidaklah seorang yang beriman meminta sesuatu daripada Allah melainkan akan dikabulkan permintaannya.” (HR Muslim).

Rasulullah s.a.w bersabda, “Sesungguhnya hari Juma‘at adalah penghulu segala hari dan hari yang paling besar di sisi Allah Subhanhu wa Ta ‘ala iaitu hari yang lebih besar daripada hari raya Adha dan hari raya Fitrah, pada hari Jum‘at itu terdapat lima kejadian iaitu hari yang dijadikan Adam ‘alaihissalam dan Baginda di turunkan daripada syurga ke muka bumi, dan pada hari itu juga wafatnya Adam ‘alaihissalam, dan Allah mengurniakan satu saat di mana doa-doa dikabulkan kecuali doa-doa maksiat, dan hari Jum‘at juga akan terjadinya hari Kiamat”. (HR Ibnu Majah)

Rasulullah SAW berkata: “Sesiapa yang membaca surah al-Kahfi pada hari Jumaat, dia akan disinari cahaya di antara dua Jumaat.” (HR Hakim)

Rasulullah s.a.w bersabda, "Perbanyakkanlah membaca selawat padaku pada malam dan hari Jumaat, maka siapa yang membaca selawat untukku satu kali, Allah akan berselawat kepadanya 10 kali (Allah akan memberinya rahmat 10 kali) ". (HR Al Baihaqi)

Rasulullah bersabda maksudnya : “Sesiapa yang berwuduk dan kemudian dia pergi ke masjid untuk menunaikan solat Jumaat, lalu mendengar dan tidak bercakap (ketika khutbah dibacakan), maka diampuni dosa-dosanya yang ada di antara hari Jumaat itu dan hari Jumaat berikutnya”. (HR Muslim)
Rasulullah s.a.w bersabda, "Pada hari Jumaat terdapat satu waktu, tidaklah seorang hamba Muslim memohon sesuatu kepada Allah melainkan Allah akan mengabulkannya. Carilah ia di akhir waktu selepas asar.” (HR Abu Daud)

Rasulullah s.a.w bersabda, "Tidaklah seseorang Muslim itu meninggal dunia pada hari jumaat atau pada malam Jumaat melainkan Allah menyelamatkannya dari fitnah kubur (soalan di dalam kubur). (HR At-Tirmizi)

Rasulullah s.a.w bersabda, "Solat lima waktu, Jumaat ke Jumaat dan Ramadhan ke Ramadhan, semuanya adalah penghapus dosa-dosa di antara kedua-duanya selagi mana dijauhi dosa-dosa besar.” (HR Muslim)

subhanallah.banyak sangat kelebihan hari Jumaat nie.
change for good never a crime.
semoga hari ini lebih baik daripada semalam :)
semoga Allah merahmati kita semua.
#PRAYFORGAZA. 

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA :)

Monday, November 19, 2012

Kelebihan Solat Dhuha

Solat sunat Dhuha ini dikerjakan pada ketika sedang naik
matahari (anggaran 8.00 pagi hingga 11.00 pagi).

Solat sunat Dhuha ini dilakukan sebanyak 2 rakaat.
boleh juga dilakukan sebanyak 4, 6, 8 sehingga
12 rakaat dan setiap dua rakaat satu salam
dan boleh juga setiap 4 rakaat satu salam.

Cara melakukan solat Dhuha:
a) Bacaan niat solat sunat Dhuha Ertinya: 
”sahaja aku solat sunat Dhuha 2 rakaat kerana Allah Taala”.
b) Bacaan rakaat pertama surah Al-Fatihah dan As-Syam
c) Bacaan surah rakaat kedua surah Al-Fatihah dan Ad-Dhuha
d) Setelah selesai salam, lalu membaca doa
maksudnya;
“Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu,
kecantikannya adalah kecantikanMu,
keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu,
kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah,
dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar,
permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan,
kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang
Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

Kelebihan:
Sabda Nabi S.A.W yang bermaksud:
” Barangsiapa yang melakukan solat Dhuha membaca
rakaat pertama surah Al-Fatihah dan ayat Kursi 10 kali,
dan pada rakaat kedua surah Al-Fatihah dan Al-Ikhlas 10 kali,
nescaya ia mendapat kerelaan Allah Yang Maha Besar.
” (HR. Anas B Malik). ” Barangsiapa yang mengerjakan
solat Dhuha dengan terus menerus, akan diampuni
dosanya oleh Allah, sekalipun dosa itu seluas lautan.” (HR Tirmizi)

يُصْبِحُ عَلَى كُلِّ سُلَامَى مِنْ أَحَدِكُمْ صَدَقَةٌ فَكُلُّ تَسْبِيحَةٍ صَدَقَةٌ وَكُلُّ تَحْمِيدَةٍ صَدَقَةٌ وَكُلُّ تَهْلِيلَةٍ صَدَقَةٌ وَكُلُّ تَكْبِيرَةٍ صَدَقَةٌ وَأَمْرٌ بِالْمَعْرُوفِ صَدَقَةٌ وَنَهْيٌ عَنْ الْمُنْكَرِ صَدَقَةٌ وَيُجْزِئُ مِنْ ذَلِكَ رَكْعَتَانِ يَرْكَعُهُمَا مِنْ الضُّحَى

” Rasullullah S.A.W bersabda: setiap pagi masing-masing
 persendian/ruas tulang daripada kamu sedekah,
dan setiap bertasbih sedekah dan setiap tahmid
(ucapan Alhamdulillah) itu sedekah, dan setiap
ucapan takbir itu sedekah, dan menyeru dalam
kebaikan sedekah, dan melarang dari perbuatan
jahat itu sedekah, dan sebagai ganti semua itu,
cukuplah dengan mengerjakan solat Dhuha dua rakaat.
” (HR Ahmad, Muslim dan Daud) 

jumm amek mase 5minit solat sunat Dhuha .
semoga Allah mempermudahkan segala urusan.
*PrayForGaza !


SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA :)

Sunday, November 18, 2012

PRAY FOR GAZA :)

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
lets PRAY FOR GAZA :)

This is a Dua by Mishary Rashid Al-Efasy for the people in Gaza.

Allah is sufficient for us.
He is the best disposer of affairs
Oh magnificent, oh honored one
Save the Muslims of Gaza

Oh Allah!!!

Oh Allah, be for them a guardian and helper
Our Lord, strong are those who are near to you
Glorious is your praise
And sanctified are your names

Oh Allah no one can abolish your command
And no one can defeat your army
Praise and glory to you

Oh Allah to you the Jews are evil doers
Oh Allah revealer of the book
Mover of the clouds
Defeater of the armies
Crush them down and shatter them

Oh Allah show us in them signs of your might
Murderers of the messengers and prophets
Tyrants of the innocents

Oh Allah free the Muslims of Gaza
Oh magnificent, oh honored one

Oh Allah loose their chains
Heal their sickness
And uncover their torture
Oh Allah replace their fear with safety
Oh magnificent, oh honored one

Oh Allah strengthen Islam and the muslimeen
Lower and shirk and mushrikeen
Destroy the enemies of the religion
And protect the territories of Islam
And unite the word of the Muslims in truth,
oh lord of the worlds

Oh Allah saves the weak and powerless
of the muslimeen everywhere
Oh Allah improve the situation
of the muslimeen in Palestine,


Iraq Afghanistan and everywhere

Oh Allah bring together their hearts
Guide them on the paths of pace
And lead them from darkness into light,
Oh magnificent,

oh honored one

We already know what's happening in Gaza night.
Bombs, weapons, explosions, death, injured people.
Kids are killed. Even BABIES.
We sleep peacefully during nights but people in Gaza,

they have gone through many sleepless nights, living in fear. 
Pray for the children and young people,

asking that all their fears will be calmed.
Pray for the women, asking that there be food,
water and medicine to care for their families.
Pray for the men to learn the power of nonviolence.
Pray for those who are mourning for lost loved ones,
and for God’s comfort to them.
We know, we can't do anything,
except for continuously praying for them.
May Allah save them from the ruthlessness of the Zionis.
May Allah bless the soul of the dead. Amin. 

inii saya amek dalam twitter :

Yahudi sering membunuh kanak-kanak di Palestin
kerana mereka sangat takut akan kanak-kanak
Palestin yang berjaya menghafal 30 juzuk Al-Quran
alaaa.ape mereka nk susah. baguss ape hafal Quran.kan2
kalau takut hafal laa jugak :D

Guys, let us spend a little of our time to #PrayForGaza.
Remember, Muslims' greatest weapon, is the DO'A :')

Ya Allah, selamatkanlah mereka di Gaza.
kami di sini tdk sanggup melihat keadaan mereka di sana.
ya Allah, berikanlah kekuatan kepada mereka :)

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA :)