masdiyana's blog. welcome earthlings!

LCD Text Generator at TextSpace.net

Saturday, November 24, 2012

pernah tertelan semut ?

hye2. jawab salam saya di atas ehhh.
memandangkan rumah saya banyaaak sangat
semut sekarang, masa makan tadi terpikir nk
buat post pasal nieh. errr. rumah anda bagaimana ?
okkey. meh bacaaaa.

" enjit-enjit semut, siapa sakit naik atas..
enjit-enjit semut, siapa sakit naik atas.. 
enjit-enjit semut siapa sakit naik atas.. "

stopppp~ sampai bila nak habis lagu tu,
tatau la.. asyik berulang je.. aigoooo~ =.="

tapi kan.. meremang gak bulu roma, seram bila ingat lagu tu.. ni semua gara-gara tengok cite Hantu Kak Limah Balik Kampung la ni.. aigooo~ * teringat time g tengok cerita tu kat panggung KLCC dgn k.ra n semo2.namajaaah cerita hantu. tapikaaann. lucu jerk. seolah-olah duk tgk Maharaja Lawak.huhh.
okkea. dah .malas nk tulis bnyak2 lagi.
meh tengok gmba semutt kejap.

oh ye.. kalau korang terminum air semut la kan, apa reaksi korang??

A) " waaaa~ aku tertelan semut.. matilah aku!! pasni sure jadi bodoh!! B.O.D.O.H!! " T_T

B) " hek eleh.. semut je pon.. bukan aku sengaja.. dimaafkan.. " =.=

C) " sekali-sekala makan semut, best gak.. nyum, nyum, nyum~ " ^_^

D) " maafkan aku semut.. bukan sengaja aku nak makan kau.. kau jangan curse aku plak pasni.. aku tamau jadi bodoh.. uhuk, uhuk~ " T_T

E) lain-lain..

kalau mass, mass pilih E.. takde la sampai teriak-teriak camtu.. relaks sudah.. dah tertelan, nak wat camne?? takkan nak muntahkan balik.. benda dah jadi, redha je la..

tapi kan.. betul ke jadi BODOH kalau termakan semut?? I don't think so.. cuma daya ingatan kita je la yang kureng.. kita tend untuk jadi seorang yang pelupa.. 

" tapi, bila dah lemah daya ingatan, nak terima ilmu pengetahuan susah.. bila takde ilmu pengetahuan, kurang cerdik la tu!! " <----- bodoh..="bodoh.." div="div" kata="kata" sanggup="sanggup" t_t="t_t" tak="tak" uhuk="uhuk">

satu artikel drp iium punye student doc buat kes study.....
"di dalam badan atau mulut semut, ia mengandungi sejenis enzim yg apabila kita makan akan memberi kesan terhadap sistem saraf otak, terutama sekali saraf pembelajaran dah hafalan. enzim yg diistilahkan racun kpd semut. kalau boleh elakkan drp termakan atau terminum makanan yg ada semut"

patut la org tua2 selalu cakap jgn makan semut..
inilah kot sebabnye..bole jadik benak
utk 40 hari..aduhaiiii....x sanggup aku....
apeapepunnn.  termakan lah semut sokmo punn.
kalau Allah tetap yg kita tak kan lupa dop jugok.
sbb semua yang berlaku berdasarkan
ketentuan Illahi. so. doa banyak2 :)

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA :)

1 comment: